تبلیغات
وبسایت سبک جهانی سوپر ساباکی - شهرری supersabaki-karate - شناخت سیستم های تولید انرژی
 
وبسایت سبک جهانی سوپر ساباکی - شهرری supersabaki-karate
کاراته با 1000 تمرین شروع میشود وبا 100000 تمرین سخت به اوج خود می رسد
                                                        
درباره وبلاگ

فرادی که وارد خانواده ی بزرگ کاراته میشوندهمانند پسران کم سن و سال و یا کودکان تازه به دنیا آمده ای هستند که تا شش ماه و حتی یک سال اول نیاز به مراقبت دارند زیرا قادر به دفاع از خود نیستند.این کودکان بی دفاع بعد از گذشت سه سال تمرین مداوم و سخت به مردانی بسیار توانا و قدرتمند تبدیل میشوند.
مرحوم سوسای اویاما(اوس)



مدیر وبلاگ : داریوش عرب براقی
نظرسنجی
بنظر شما استایل بادی کنتاک در آینده در ورزش های المپیک قرار می گیرد؟





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
***********

***************
**************** *********** ------------- ------------- فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
شناخت سیستم های تولید انرژی

از نظر عملی، نحوه تمرینات یک دونده 100 متر با یک دونده 5000 متر کاملا متفاوت می باشد . برای یک فعالیتی نظیر یک دوی 100 متر ، ورزشکار نیاز به 45 تا 60 لیتر اکسیژن در دقیقه دارد. بعبارت دیگر اگر 100 متر در 10 ثانیه پیموده شود ، فرد مذکور به 8 تا 10 لیتر اکسیژن احتیاج دارد و بفرض محال اگر ورزشکار بتواند از عهده دریافت آن براید، به دو تا سه دقیقه وقت نیاز دارد تا بتواند به مصرف اکسیژن خود سرعت دهد و بعبارتی به حالت پایدار برسد؛ در صورتیکه در دوی 5000 متر ، ورزشکار نه تنها به اکسیژن کمتری در دقیقه نیاز دارد، بلکه چون طی مسافت مذکور در زمان بیشتری بطول می انجامد دونده می تواند به حالت پایدار در امر تنفس برسد و با کمبود اکسیژن مواجه نشود.
انرژی 
بزبان عامیانه « انرژی» به زور، قدرت، نیرو و غیره اطلاق می شود ولی از دیدگاه ورزشی ، انرژی را می توان به توانائی انجام کار ورزشی ( انقباض عضلانی ) تعبیر نمود. اینکـه چگونـه ایـن انرژی تولید می شود، اساس بحث را در این قسمت تشکیل می دهد . انرژی که از سوختن مواد غذایی حاصل می شود مستقیما" برای انقباض عضلانی بکار گرفته نمی شود بلکه صرف ساختن یک ماده شیمیایی بنام آدنوزین تری فسفات( Triphosphate adenosine) میگرددکه به شکل ATP نشان داده می شود ، این ماده در سلولهای عضلانی بصورت ذخیره موجود می باشد و بعنوان سوخت در اختیار سلولهای عضلانی قرار می گیرد . ATP یک ترکیب شمیائی بسیار پیچیده است که از یک مولوکول آدنوزین ( که یک ترکیب قند دار است) و سه گروه سه گروه فسفات تشکیل شده است . به این معنی که با شکستن هر یک از این پیوندها – که به پیوندهای پر انرژی موسومند- و آزاد شدن یک گروه فسفات، مقدار زیادی انرژی آزاد می شود ؛ به نحوی که از کل مولکول چیزی در حدود 8000 تا 12000 کالری انرژی بدست می آید .
سیستم های مولد انرژی بدن
هر نوع فعالیتی که انجام دهید یا از سیستم هوازی( Aerobic ) کسب انرژی می نماید، یا از طریق سیستم غیر هوازی و یا از ترکیبی از این دو سیستم . وظیفه مربی ابتدا آن است که مشخص نماید در رشته ا ی که تدریس می کند چه سیستمی بیشتر نقش تولید انرژی را دارد تا با توجه به آن برنامه تنظیمی صحیحی را پی ریزی نماید. بطور کلی دو سیستم در بدن تولید انرژی می نمایند . این دو سیستم عبارتند از:
سیستم غیر هوازی
سیستم هوازی
بعد از یک فعالیت شدید و کوتاه مدت ، بدن می تواند از طریق استراحت های حساب شده، دوباره ATP تولید نماید. درصد تولید ATP ( از طریق سیستم PC – ATP )/ میزان استراحت بر حسب ثانیه بمقدار ناچیز 
به مقدار نا چیز < زیر 10 ثانیه
50 < زیر 30 ثانیه
75 < زیر 60 ثانیه
88 < زیر 90 ثانیه
94 < زیر 120 ثانیه
100 < بالای 120 ثانیه
الف – سیستم PC - ATP : این سیستم برای کلیه فعالیتهائی که با شدت، قدرت و سرعت بسیار زیادی که زمان اجرای آن کمتر از 10 ثانیه باشد توام هستند ، تولیدATP می نماید مانند انواع پرتابها در دو و میدانی ، فعالیتهای شدید و کوتاه مدت در والیبال ، بسکتبال ، کشتی و ورزشهای رزمی . مقدار انرژی حاصل از این سیستم در مقایسه با سیستم هوازی ناچیز است و ضمنا" مواد زائد حاصل از واکنشهای این سیستم هم ناچیز است. این سیستم بدون استفاده از اکسیژن انرژی تولید می نماید. انرژی حاصل از ATP سبب می شود که رشته های عضلانی بر روی هم سر خورده ، انقباض عضلانی بوجود آید . کراتین فسفات ( CP ) از نظر آزاد کردن انرژی شبیه ATP عمل می کند . عدهای از محققین این عقیده را دارند که بعد از 10 تا 30 ثانیه CP شکسته شده ، انرژی حاصل از صرف ساختن ATP می شود؛ بعبارت دیگر سیستم PC – ATP در فعالیتهای شدیدی که به مدت 30 ثانیه طول می کشد ، تولید انرژی مینماید . بنابراین با استراحت های كوتاه (حداكثر 120 ثانیه) می توان از خستگی های مفرط حین تمرین جلوگیری كرد.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




جمعه 17 شهریور 1396 04:06 ب.ظ
This is very interesting, You are a very skilled blogger.
I've joined your feed and look forward to seeking more of your
fantastic post. Also, I've shared your site in my social networks!
پنجشنبه 16 شهریور 1396 06:26 ق.ظ
Nice post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis.

It will always be interesting to read articles from other authors and use
a little something from their websites.
جمعه 13 مرداد 1396 08:25 ق.ظ
Great goods from you, man. I've remember your stuff previous
to and you are just extremely magnificent. I actually like what you've got right here, really like what you're
stating and the best way wherein you are saying it. You're making it enjoyable and you continue to take care of to keep it
smart. I can't wait to learn far more from you.
That is actually a great web site.
دوشنبه 9 مرداد 1396 01:57 ب.ظ
If you are going for best contents like me, just go to see this web page everyday as it
gives quality contents, thanks
یکشنبه 8 مرداد 1396 07:30 ب.ظ
Hi there just wanted to give you a quick heads up.
The words in your post seem to be running off the screen in Opera.
I'm not sure if this is a format issue or something to do with web browser
compatibility but I thought I'd post to let you know.
The style and design look great though! Hope you get the issue solved soon. Kudos
جمعه 6 مرداد 1396 06:38 ب.ظ
Nice post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon every day.

It's always helpful to read through articles from other authors
and use something from their websites.
جمعه 6 مرداد 1396 04:45 ب.ظ
It's very simple to find out any topic on net as compared to textbooks, as I found this post at this site.
پنجشنبه 5 مرداد 1396 07:50 ب.ظ
Hi there! This article couldn't be written much
better! Going through this article reminds me of my previous roommate!
He always kept talking about this. I most certainly will send this article to him.
Fairly certain he will have a great read. I appreciate you for sharing!
یکشنبه 25 تیر 1396 12:49 ق.ظ
I'm extremely impressed with your writing skills and also
with the layout on your blog. Is this a paid theme
or did you customize it yourself? Either way keep
up the excellent quality writing, it is rare to see a nice blog like this one these
days.
چهارشنبه 21 تیر 1396 12:48 ق.ظ
Stunning story there. What happened after? Thanks!
یکشنبه 18 تیر 1396 02:01 ب.ظ
At this moment I am ready to do my breakfast, afterward having my breakfast coming over again to read other news.
یکشنبه 11 تیر 1396 06:03 ق.ظ
These are in fact impressive ideas in about blogging.
You have touched some nice points here. Any way
keep up wrinting.
یکشنبه 4 تیر 1396 01:42 ب.ظ
Since the admin of this web site is working, no question very shortly
it will be famous, due to its quality contents.
شنبه 27 خرداد 1396 09:20 ق.ظ
Hello, all the time i used to check weblog posts here in the early hours
in the break of day, since i like to find out more and more.
چهارشنبه 3 خرداد 1396 06:24 ب.ظ
Greetings! This is my first visit to your blog!
We are a collection of volunteers and starting a new initiative in a
community in the same niche. Your blog provided us valuable information to work on. You
have done a wonderful job!
شنبه 16 اردیبهشت 1396 10:25 ق.ظ
Thanks designed for sharing such a fastidious idea, post is
nice, thats why i have read it completely
پنجشنبه 31 فروردین 1396 12:38 ق.ظ
Great blog you've got here.. It's hard to find high-quality writing like yours these days.
I really appreciate people like you! Take care!!
جمعه 18 فروردین 1396 06:23 ب.ظ
Thanks to my father who informed me concerning this website,
this web site is actually remarkable.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر