تبلیغات
وبسایت سبک جهانی سوپر ساباکی - شهرری supersabaki-karate - تمرکز
 
وبسایت سبک جهانی سوپر ساباکی - شهرری supersabaki-karate
کاراته با 1000 تمرین شروع میشود وبا 100000 تمرین سخت به اوج خود می رسد
                                                        
درباره وبلاگ

فرادی که وارد خانواده ی بزرگ کاراته میشوندهمانند پسران کم سن و سال و یا کودکان تازه به دنیا آمده ای هستند که تا شش ماه و حتی یک سال اول نیاز به مراقبت دارند زیرا قادر به دفاع از خود نیستند.این کودکان بی دفاع بعد از گذشت سه سال تمرین مداوم و سخت به مردانی بسیار توانا و قدرتمند تبدیل میشوند.
مرحوم سوسای اویاما(اوس)



مدیر وبلاگ : داریوش عرب براقی
نظرسنجی
بنظر شما استایل بادی کنتاک در آینده در ورزش های المپیک قرار می گیرد؟





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
***********

***************
**************** *********** ------------- ------------- فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
جمعه 24 شهریور 1391 :: نویسنده : داریوش عرب براقی

نفس، روش دم و بازدم یکی از مهمترین موضوع ها، هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی هستند. تنفس صحیح و درست می تواند انرژی زیادی را برای بدن حفط کند و همچنین بدن را سالمتر نگه دارد. در حالی که روش غیر صحیح آن می تواند انرژی زیادی از بدن بگیرد و به سلامت بدن آسیب وارد کند. تنفس صحیح همچنین باعث می شود تا انتقال و تامین خون از قلب به رگهای بدن، بهتر و مرتبتر انجام پذیرد. فراموش نکنید که التبه نوع هوایی که تنفس می کنید نیز بسیار مهم است. هوای تنفس شونده - بویژه هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی - می بایست پاک و غیر آلوده باشد.

• روش صحیح تنفس
توجه داشته باشید که هنگام تمرینات ورزشی، تنفس خود را ریتمیک و از روی نظم کنترل کنید. همچنین دقت کنید که تا حد امکان آرامش را حفظ کنید و از تند نفس کشیدن جلوگیری کنید. سعی نکنید تا با دهان نفس بکشید. البته برای خارج کردن سریعتر هوا می توانید از دهان استفاده کنید، اما برای کشیدن آن اصلا" از دهان استفاده نکنید. بکارگیری دهان برای عمل دم باعث می شود تا هوا به حجم نامشخص (زیاد) بدون اینکه فیلتر شود، وارد بدن گردد. بینی با فیلترهایی که در قسمت ورودی خود دارد، هوای دم را پاک سازی می کند. همچنین بینی با حجم کمتری که دارد باعث می شود تا حجم هوای دم کنترل شده و به مقدار مورد نیاز باشد. تنفس از دهان باعث خشکی دهان و گلو می شود که این موضوع به خشک شدن آب بدن و کسری انرژی کمک می کند. روش توصیه شده اینست که دم از راه بینی و بازدم از راه دهان انجام گیرد. در این روش البته بهتر است که هنگام کشیدن هوا، دهان کاملا" بسته باشد. البته روش دم و بازدم از راه بینی بیشتر توصیه می گردد. در این حالت دهان در هر دو حالت (دو و بازدم) کاملا" بسته است. اما چگونگی تنفس نیز امری بسیار مهم است. برای کشیدن تنفس، نگه داشتن نفس در بدن و بیرون دادن آن مدت زمانی نسبی لازم است تا حرکت ریتمیک حفظ گردد، که این موضوع در هنگام انجام تمرینات امر مهمی است. همانطور که قبلا" نیز اشاره شد، آرامش در تنفس لازم است تا حفظ گردد. بعد از انجام تمرینات و یا هنگام استراحت بین هر تمرین، سعی کنید تا به صورت عمیق در روش زیر چند مرتبه تنفس کنید.

اگر برای مثال یک ثانیه را صرف کشیدن نفس عمیق می کنید، چهار برابر آنرا (چهار ثانیه) می بایست برای نگه داشتن نفس در بدن صبر کنید. سپس در زمان دو برابر آن (دو ثانیه) باید نفس را بیرون دهید. این مدت زمانها بستگی به نوع نفس کشیدن شما دارد. اما نسبتها می بایست رعایت شوند. یعنی اگر دم دو ثانیه به طول انجامد، نگه داشتن آن باید هشت ثانیه طول کشد و بازدم نیز چهار ثانیه. این نوع روش تنفس چه برای کسانی که ورزش می کنند و چه کسانی که نمی کنند، در روز سه مرتبه ده باری توصیه می شود. یعنی ده بار صبح، ده بار عصر و ده با قبل از خواب. تغذیه نیز نباید فراموش شود. اشخاص ورزشکار می دانند که هنگام ورزش نباید معده یا روده شان پر باشد. چرا که این موضوع به غیر از مشکلاتی که به سلامت انسان وارد می کند، باعث فشار به ریه نیز می شود. درست نفس کشیدن یک هنر است که قابل یادگیری نیز می باشد. ما همواره در حین تنفس تنها از بخشی از ظرفیت تنفسی خود بهره میگیریم. در زیر چند تمرین ساده وجود دارد که به شما کمک میکند درست نفس بکشید. تنفس ناقص را میتوانید در زیر مشاهده کنید:

1- تنفس ترقوه ای: کم عمق ترین و بدترین نوع تنفس میباشد. درحین تنفس شانه ها و استخوان ترقوه بالا آمده در حالی که در هنگام عمل دم منقبض می گردد. بیشترین میزان انرژی در این نوع تنفس مصرف شده اما کمترین میزان اکسیژن به ریه ها میرسد.

2- تنفس با قفسه سینه: این نوع تنفس بوسیله عضلات دنده ها صورت می گیرد توسط منبسط کردن قفسه سینه. این تنفس نیز ناقص میباشد.

3- تنفس عمیق شکمی: بهترین و عمیق ترین و آهسته ترین تنفس می باشد. هوا به بخش اعظم ششها میرسد و دیافراگم نیز بدرستی بکار گرفته میشود. برای دست یابی به بهترین روش تنفس مراحل زیر را پیروی کنید. در ابتدا ممکن است آنها برای شما دشوار بنظر برسند اما با اندکی ممارست قطعا متوجه تفاوت در عملکرد خود خواهید شد. روی یک

سطح هموار به پشت دراز بکشید و یک بالش زیر سر خود قرار دهید:
1- فعالیت بخش تحتانی شش را افزایش دهید(ناحیه شکم): یک دست خود را روی شکم خود قرار دهید. عضلات شکم خود را منقبض کنید تا سفت شوند. مجددا آن عضلات را شل کنید تا تفاوت میان انقباض و شل بودن عضلات آن ناحیه را احساس کنید. این تمرین را 5 مرتبه تکرار کنید تا آگاهی شما از ناحیه شکم افزایش یابد. چند لحظه استراحت کنید و سپس نفس بکشید. مهم نیست سریع نفس بکشید و یا آهسته. یک دست خود را روی شکم قرار دهید بطریقی نفس خود را بدرون بکشید تا دست واقع روی شکمتان بسمت بالا حرکت کند. از طریق دهانتان عمل بازدم را انجام دهید با صدای کشیده هااااا. توجه کنید که چگونه شکم شما از هوا خالی شده و دستتان به پایین باز می گردد. این عمل را 10 مرتبه تکرار کنید.

2- فعالیت بخش فوقانی شش را افزایش دهید (ناحیه قفسه سینه): روی زمین دراز کشیده و دستهای خود را از یکدیگر باز کنید (مانند یک صلیب گردید) طوری که دستانتان خط افقی و بدنتان خط عمودی صلیب را تشکیل دهند. اکنون متوجه خواهید شد از هم گشودن دستهایتان فضای بیشتری در اختیار قفسه سینه شما قرار میدهد. اکنون دستان خود را محکم روی قفسه سینه قرار دهید بطور دست به سینه و گویی خود را در آغوش گرفته اید. 5 مرتبه این عمل را انجام دهید. این تمرین را تکرار کنید اما این بار نفس خود را بدرون بکشید در حالیکه دستان خود را کاملا بسمت خارج از هم گشوده اید و نفس خود را خارج کنید در حالی که دستان خود را روی قفسه سینه بطور دست به سینه قرار داده اید. 10 مرتبه این عمل را تکرار کنید.

3- فعالیت فوقانی و تحتانی را هماهنگ کنید: از طریق ناحیه شکم نفس بکشید و اجازه دهید هوا حفره قفسه سینه را نیز پر کند. این عمل را تا آنجا که ممکن است با ملایمت انجام دهید. این عمل را تکرار کنید تا انجامش برای شما سهل گردد. اکنون دم و بازدم خود را هماهنگ کنید.عمل دم را بدرستی انجام داده و سپس اجازه دهید هوا پیش از آنکه از ناحیه شکم خالی گردد نخست از بخش فوقانی ششها خارج گردد. آنقدر این تمرین را تکرار کنید تا بسهولت قادر به انجامش گردید. تنفس صحیح برای شما بسیار حائز اهمیت میباشد چون با بکارگیری از ظرفیت ششها اکسیژن بیشتری به بدنتان خواهد رسید و همچنین در هنگام مواجه با عوامل استرس زا بهتر می توانید واکنش نشان دهید.

نتایج تنفس صحیح عبارتند از:
- افزایش تمرکز
- حداکثر تبادل اکسیژن
- آرامش ذهن در پی آرامش جسم






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 09:05 ب.ظ
Highly energetic post, I liked that a lot. Will there be a
part 2?
دوشنبه 27 شهریور 1396 05:00 ق.ظ
I'm not sure why but this weblog is loading incredibly slow for me.
Is anyone else having this issue or is it a problem on my end?
I'll check back later on and see if the problem still exists.
جمعه 13 مرداد 1396 10:27 ق.ظ
Hi there! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where I could locate a captcha plugin for my comment form?
I'm using the same blog platform as yours
and I'm having difficulty finding one? Thanks a lot!
دوشنبه 9 مرداد 1396 01:11 ب.ظ
Great blog right here! Additionally your site rather a lot up fast!
What host are you using? Can I am getting your affiliate link
on your host? I wish my web site loaded up as quickly as yours
lol
یکشنبه 8 مرداد 1396 09:03 ب.ظ
Every weekend i used to visit this site, as i want enjoyment, as this this site conations really pleasant funny stuff too.
جمعه 6 مرداد 1396 08:49 ب.ظ
I blog often and I really thank you for your content. The article has really peaked my interest.
I will take a note of your site and keep checking for new information about once per week.
I opted in for your Feed as well.
جمعه 6 مرداد 1396 08:21 ب.ظ
I'd like to find out more? I'd like to find out more details.
پنجشنبه 5 مرداد 1396 08:31 ب.ظ
Somebody necessarily help to make critically posts I'd state.
This is the very first time I frequented your web page and to this point?
I amazed with the research you made to create this actual post extraordinary.

Great activity!
پنجشنبه 22 تیر 1396 03:37 ق.ظ
Excellent post. I absolutely appreciate this website.
Stick with it!
شنبه 3 تیر 1396 03:45 ب.ظ
Because the admin of this site is working, no doubt very quickly it will be well-known, due to its feature contents.
پنجشنبه 1 تیر 1396 01:30 ق.ظ
Hello very nice web site!! Guy .. Beautiful .. Amazing ..
I'll bookmark your web site and take the feeds additionally?
I am happy to search out numerous helpful info right
here in the submit, we need develop more techniques in this
regard, thank you for sharing. . . . . .
جمعه 26 خرداد 1396 08:40 ب.ظ
Hmm is anyone else experiencing problems with the images on this blog
loading? I'm trying to find out if its a problem on my end or if
it's the blog. Any suggestions would be greatly appreciated.
دوشنبه 22 خرداد 1396 02:06 ب.ظ
It's hard to find experienced people about this subject, but you seem
like you know what you're talking about!
Thanks
سه شنبه 2 خرداد 1396 09:12 ق.ظ
Hi, I desire to subscribe for this weblog to take most up-to-date updates, therefore where
can i do it please help out.
یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 03:12 ب.ظ
I visited several blogs except the audio quality for audio
songs existing at this website is truly marvelous.
شنبه 30 اردیبهشت 1396 04:08 ق.ظ
I've been surfing online more than three hours these days,
but I by no means discovered any interesting article like yours.

It is lovely value sufficient for me. In my
view, if all web owners and bloggers made good content as you probably did, the internet will be much more helpful
than ever before.
پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 06:48 ب.ظ
I do believe all of the ideas you have offered for your post.

They are really convincing and can certainly work.
Still, the posts are very short for starters. May just you please prolong them
a bit from next time? Thanks for the post.
دوشنبه 28 فروردین 1396 07:46 ق.ظ
I was able to find good advice from your articles.
جمعه 18 فروردین 1396 07:24 ب.ظ
Howdy I am so delighted I found your site, I really found
you by mistake, while I was looking on Digg for something else, Regardless I am here now and would just like to
say cheers for a fantastic post and a all round interesting blog (I also love
the theme/design), I don't have time to look over it all at the minute but I have bookmarked it and also added your RSS feeds, so when I have
time I will be back to read a great deal more, Please do keep up the awesome work.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر